Oldal kiválasztása

Rólam

Sipos Anna Ilona

Már gyermekként elbűvöltek a különböző rendszerek. Lenyűgözve figyeltem a természetet, érdeklődtem, kérdezgettem a szüleimet. Legyen szó akár a mozdonyok működéséről vagy a fák növekedéséről, számomra mindegyik egy-egy szabályos rendszert jelentett. Számolni igen korán megtanultam. Faltam a könyveket.

A számok világában találtam meg az összekötő kapcsot a rendszerekhez.

Csodáltam, hogy a számok segítenek megérteni, leírni minden mást is, ami minket körülvesz.

Mindig szerettem tanítani, másoknak mesélni arról, amit olvastam, láttam, vagy ami összefüggésekre rájöttem. Kisebb testvéreimmel gyakran játszottunk iskolásat, később rendszeresen korrepetáltam nálam fiatalabb diákokat. Élveztem  látni, ahogy haladnak, remek érzés volt segíteni. Azonban később úgy véltem, jobban járok, ha inkább a gyakorlatban kamatoztatom a tudásomat: mérnöknek kezdtem tanulni a Műegyetemen.

Már az egyetem elején kiderült, nem ez a pálya az én utam. Megszenvedtem az ottani rendszert. Nehéz volt, hogy kész téziseket kellett elfogadni, ténynek venni és alkalmazni kísérletezés és saját tapasztalat hiányában, sőt inkább helyette. Lelkileg is megviselt, hogy az addigi jó tanulóból egy szempillantás alatt lettem közepes és átlagos. Ráadásul már a végén magamat is átlagosnak gondoltam, kedvtelen lettem és nem találtam a helyem.

Az én álmom egy saját vállalkozás volt és a szabad életforma. Nem tudtam elképzelni, hogy napi 8-10 órát irodában üljek és számoljak, monitort nézzek évekig. Megijesztett és kiábrándító volt számomra ez a jövőkép, és az, hogy a sok éves tanulásom, tudásom ennyit ér, ilyen életet élhetnék vele, ha a rendszert követem. 

Azonban miután kiválóra szigorlatoztam, az akkori matektanáromnak hála kivételes lehetőséget kaptam: saját csoportot taníthattam az egyetemen matekra. Végre ismét azt csináltam, amiben jó vagyok. Emiatt maradtam végül ott és befejeztem a diplomámat. 

Egyetem után újabb lehetőséget kaptam: fejvadász lettem, mérnököknek és gazdasági szakembereknek segítettem elhelyezkedni, számukra megfelelő állást találni. Így láttam a mérnökök lehetőségeit, és megerősített a döntésemben, hogy nem szeretnék mérnökként dolgozni, viszont találkoztam kiváló szakemberekkel, akik szeretik a munkájukat és jól érzik magukat a szakmájukban.

Saját vállalkozásomat ezután kezdtem el. Egy ideig abbahagytam a tanítást, mivel nem éreztem az, hogy hitelesen biztató jövőképet tudnék átadni a tanítványaimnak. 

A fejvadász munkám befejezése után megkért több szülő is, hogy segítsek gyermeküknek felkészülni a matek felvételire.

Elhatároztam, adok a tanításnak egy új esélyt. Saját módon adom át a tudásom, a hozzám fordulók tanuljanak meg gondolkodni, kísérletezésre, játékra biztatom őket.

Nem adok egyik tanítványomnak sem a kellőnél több szabályt, kész recepteket, kontrollt, jöjjenek rá ők maguk a feladatok megoldására, legyen nekik is játék a matek.

Mindenkinek megvan a saját logikája. Célom, hogy abból tanulja meg kihozni a legjobbat. 

Láttam, tapasztaltam, hogy egy jó tanár mekkora szárnyakat tud adni a diákoknak, de azt is, hogyan szerez egy-egy rossz tapasztalat hosszú évekig tartó sebeket és önbizalomhiányt. 

Szeretném, hogy a diákok megtanuljanak logikusan gondolkodni. Aki másban tehetséges, az is szeretni tudja a matekot, az igazán tehetséges tanulók pedig megkapják a nekik szóló figyelmet és szárnyaljanak matekból.

Azóta tanítottam általános és középiskolában is. Saját bőrömön tapasztaltam, meg a csoport erejét. Egyrészt a közösséghez tartozás örömét, másrészt, hogy mennyire erősíteni tudják egymást a gyerekek egy-egy feladat kapcsán megfelelő figyelem mellett. Amelyik kérdést egyikük nem tudja feltenni, azt a másikuk megteszi és fordítva is működik. 

Szeretném, hogy nemcsak egyénileg, hanem közösségben is tanuljanak meg jól működni. Tanulják és tapasztalják meg az együttműködés, a közös munka és a csoport erejét és tudják megtalálni a helyüket közösségben is. 

Szeretnéd, hogy gyermeked velem tanuljon? Vagy további kérdésed van?

Keress bátran, egyeztessünk!

anna@matekflow.hu

+36 20 336 1702

error: Content is protected !!